2383* לחיוג התקשרו כוכבית שתיים שלוש שמונה שלוש

M.Med.Lab.Sc תואר שני במדעי המעבדה הרפואית

>רשימת פרטים כלליים

  • מוסד לימודים
    המכללה האקדמית הדסה
  • מספר סמסטרים
    4
  • מועד פתיחה
    01/11/2024
  • זמני לימוד
    יום שלם

על התואר

תואר שני במדעי המעבדה הרפואית הוקם בשנה שעברה, כמענה לצורך קיים להכשרה מתקדמת ואפשרויות קידום לעובדי מעבדות רפואיות ברחבי הארץ, ותיקים וצעירים כאחד. המכללה היא אחת ממוסדות הלימוד היחידים והוותיקים בישראל שמתמחים בתחום מדעי המעבדה הרפואית.

תחום המעבדות הרפואיות עבר בשנים האחרונות פריצות דרך משמעותיות ביותר, הן בפן המדעי והן בפן הטכנולוגי. התפתחות זו דורשת מעובדי המעבדות הרפואיות ברחבי הארץ להישאר מעודכנים כל הזמן, ללמוד ולהתפתח, כתנאי לשמירה על רמה מקצועית גבוהה ומעודכנת.

התכנית לתואר שני במדעי המעבדה הרפואית במכללה האקדמית הדסה היא היחידה בישראל בתחום זה, והיא נבנתה בדיוק לקהל עובדי המעבדות הרפואיות. התכנית נועדה להקנות לסטודנטים שילמדו בה ידע רב ונרחב, המבוסס על לימודיהם לתואר ראשון. הקורסים המוצעים בתכנית כוללים מגוון רחב של קורסים שמציגים את חזית המחקר המתקדם, והחדשנות המדעית והטכנולוגית בתחומי המעבדות הרפואיות.

הסטודנטים ירחיבו במהלך לימודי התואר השני את יריעת הידע שלהם, דבר שיקנה להם יתרון איכותי בשוק העבודה. המל"ג אישרה את פתיחת התכנית, והענקת התואר מותנית באישורה.

התואר מתבצע באמצעות המכללה האקדמית הדסה

המכללה האקדמית הדסה היא מוסד אקדמי המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה. המכללה שוכנת במרכז העיר ירושלים והוקמה לפני קרוב ל-30 שנים. במכללה פועלות 14 תכניות לימוד לתואר ראשון, 6 תכניות לימוד לתואר שני ומכינות קדם אקדמיות. מדובר במגוון רחב של תחומי לימוד החל מתחומי המדעים המדויקים (ביוטכנולוגיה, מדעי המעבדה הרפואית, מדעי איכות הסביבה), דרך תחומים טיפוליים (הפרעות בתקשורת, עבודה סוציאלית, אופטומטריה ומדעי ההתנהגות), מדעי החברה (פוליטיקה ותקשורת, כלכלה וחשבונאות, ניהול, ניהול מערכות בריאות), תחומי העיצוב (תקשורת צילומית ועיצוב תעשייתי מכליל) ומדעי המחשב. המכללה מתמחה בהכשרת סטודנטים להתפתחות ארוכת טווח בשוק העבודה.

תנאי קבלה

  • תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בציון ממוצע של 80 ומעלה במדעי המעבדה הרפואית (ללא צורך בלימודי השלמה) או תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בציון ממוצע של 80 ומעלה בביולוגיה, ביוטכנולוגיה או תחום קרוב אחר, בכפוף ללימודי השלמה.
  • הגשת מסמך קורות חיים.
  • הגשת שתי המלצות:
    – המלצה אחת הנוגעת לעבודה בשטח (ממנהל ישיר / מנהל מעבדה).
    – המלצה הנוגעת להישגים אקדמיים או להתנסות במחקר (מחבר סגל אקדמי במוסד להשכלה גבוהה).

 

על מנת להתקבל יש לעבור ראיון קבלה
מטרת הריאיון היא להתרשם מן המועמד, להציג את התכנית ולתאם ציפיות הדדיות.

לימודי השלמה
מועמדים שאינם בעלי תואר ראשון במדעי המעבדה הרפואית ידרשו לקורס השלמה מרוכז, בהיקף כולל של 8 ש"ס (סה"כ 112 שעות מצטברות), שיילמד בקיץ טרם תחילת לימודי התואר השני. הקורס יכלול לימודים בתחומים האלה: מיקרוביולוגיה רפואית, ביוכימיה רפואית, גנטיקה של האדם, המטולוגיה, ביולוגיה התפתחותית, פרזיטולוגיה.

 תנאי קבלה בעברית למי שעברית אינה שפת אימו
מועמדים שעברית אינה שפת אימם נדרשים להציג ציון 120 במבחן יע"ל.

שכר לימוד

שכר לימוד אוניברסיטאי בהתאם למל"ג אשר ישולם ישירות למוסד האקדמי – לזכאים תינתן הנחה של 4,000 ש"ח מהמוסד האקדמי. כמו כן תעניק ההסתדרות מלגה נוספת של עד 4,000 ש"ח לכל התואר ישירות לעובד.

  1. מלגה מטעם ההסתדרות – תינתן לכל חבר הסתדרות הלומד בתוכנית שצבר ותק של שנה ומעלה כחבר הסתדרות במעמד הגשת המלגה. המלגה תשולם בשתי פעימות בסך של 2,000 ש"ח כל פעימה ועד 4,000 ש"ח לתואר. המלגה תוענק במהלך כל סמסטר שני ובהתאם להגשת בקשות תקינות למלגה במועד בידי הסטודנט. כל זאת בהתאם לתקנון התוכנית.
    סטודנטים שירשמו לתוכנית יקבלו במהלך הסמסטר השני פנייה המסדירה את אופן הגשת הבקשה למלגה.
    עליך להיכנס לקישור, למלא פרטים אישיים ולצרף אישור ניהול חשבון בנק / צילום צ'ק מבוטל. שימו לב – יש להכין את המסמכים מבעוד מועד לאחר בדיקת הנתונים ע"י ההסתדרות תישלח אליך למייל הודעה "הבקשה למלגה אושרה בהצלחה".
    בתום הסמסטר השני, יופקדו בחשבונך 2,000 ש"ח מטעם ההסתדרות, עבור השנה הנוכחית (בכפוף להגשת בקשה למלגה במועד, בהתאם לתקנון).שימו לב: הבקשה למלגה בתוקף עבור שני סמסטרים בלבד. יש להגיש בקשה נוספת באותו האופן עבור כל שנה נוספת.

    במהלך הסמסטר השני ללימודים, ישלח אליך למייל / לנייד קישור להגשת בקשה למלגה לשנת הלימודים.

  2. מלגה מטעם קרן ידע – עמיתי קרן ידע רשאים להגיש בקשה למלגה נוספת (עבור תואר ראשון נוסף) עד לגובה של 8,000 ש"ח. לבדיקת זכאות ולהגשת בקשה למלגה לחצו כאן

שכר הלימוד המסובסד אינו כולל קורסי הכנה, קורסי אנגלית, מכינה, אגרות אגודת סטודנטים ותשלומים נלווים נוספים של המוסד האקדמי.

לפרטים והרשמה

 אז מה עלי לעשות כדי להירשם?

  1. ללחוץ על כפתור  בדיקה ואישור זכאות, במידה ונמצאת זכאי.ת ישלח לך למייל אישור זכאות.
  2. את האישור יש לשלוח למוסד האקדמי במעמד הרישום לתואר (לטובת שיוך ל'תוכנית לומדים ומתקדמים מבית ההסתדרות' לצורך קבלת המלגה)

לפרטים ניתן לפנות לרמי חזן, מנהל השיווק של המכללה

2292*

02-6291954

בלחיצה על כפתור "בדיקה ואישור זכאות"  הנך מאשר להסתדרות להעביר את פרטיך למוסד הלימודים שבחרת לצורך מעקב אחר הליכי הרישום

פרטי התואר

  • ימי לימוד

    ימי חמישי: לימודים פרונטליים במכללה 10:30-18:30

    יום ג': לימודים מקוונים 18:00-21:30

  • כתובת

    הנביאים 37 ירושלים
  • יצירת קשר

    המכללה האקדמית הדסה אתר אינטרנט