אודות הקורס
UX זה ראשי תיבות של User Experience והכוונה להתמקדות בפונקציונליות ובנוחות השימוש של המשתמשים במוצר (אפליקציה, תוכנה, אתר ושירותי אינטרנט, תוכנה ומערכות מידע). תעשיית ההיי-טק, הדיגיטל והחברות הגדולות במשק מבינות שיש צורך בשני בעלי תפקידים: המעצב – שאחראי על עיצוב המוצר עצמו, ומאפיין UX שאחראי על עבודת המחקר במטרה לייצר חוויה קלה, יעילה ואינטואיטיבית למשתשמים במוצר.
הקורס שלנו משלב בין ידע תיאורטי עשיר יחד עם התנסות ותרגול מעשי. תהליך הלמידה יכלול היכרות עם מושגי יסוד מתחום חוויית המשתמש, חשיפה להיבטים מדעיים ועקרונות פסיכולוגיים, ביצוע מחקר משתמשים מקדים, תכנון ארכיטקטורת מידע באמצעות שיטות עבודה שונות, כלי ניתוח לבדיקות שימושיות, ניתוח מקרי בוחןמ הארץ ומהעולם, פיצוח אתגרים אמיתיים ומציאת פתרונות ועד תרגול מעשי שוטף והגשת פרויקט גמר אישי.
למשתתפים שיסיימו את הקורס תינתן תעודת השתתפות מטעם חשיפה – בית הספר לאומנויות התקשורת והדיגיטל, האוניברסיטה הפתוחה
נושאי לימוד
מבוא לעולם חווית המשתמש
ננסה לפצח את המושג “חוויית משתמש” תוך הבנה למה חברות ענק משקיעות סכומים גבוהים בשיפור תמידי של חוויית המשתמש שהן מציעות במוצרים שלהן. נתחיל בהבנה מהו ממשק ונכיר את עקרונות הבסיס של חוויית משתמש אופטימלית תוך הבנת היחס המיוחד שבין מוצר למותג. נכיר את תפקיד המאפיין, ההבדל בינו למעצב ומה הלכה למעשה המאפיין עושה.
תהליכי איפיון ומחקר
כדי לייצר ממשק אפקטיבי, כזה שכולם ידברו עליו, עלינו קודם כל לבצע מחקר. נצלול אל העולם הקוגניטיבי המרתק של המשתמשים והאופן בו הם מפרשים את האינטראקציה עם הממשק הדיגיטלי. נכיר כלי מחקר שונים שיעזרו לנו לקבל החלטות לשיפור תמידי של הממשק. נשים דגש על מסע לקוח, קהלי יעד ופרסונות. כחלק מהמחקר נבחן את שוק המתחרים והאנטומיה של צר וארגון.
ארכיטקטורת מידע
מרכיב משמעותי בתהליך המחקר הוא לפענח ולהבין את היררכיית המידע המרכיבה את המוצר וזאת במטרה לייצר ממשק אינטואיטיבי ויעיל. מערכת ניווט קלה לתפעול בשילוב עם מסכים פשוטים להבנה ולביצוע פעולות יעניקו למשתמשים חוויה חיובית רצויה.
לחבר בין עיצוב לחוויית משתמש
לאחר שאיפיינו את המוצר הדיגיטלי ובנינו את ארכיטקטורת המידע הגיע השלב לחבר את זה לאלמנטים של עיצוב. נחשף ליסודות העיצוב למוצרים דיגיטליים תוך היכרות עם מערכות עיצוב מורכבות והכנה לשלב השלישי – התכנות.
תוכנת פיגמה
הכלי הפופולרי כיום בתעשיה המאפשר חופש מקסימלי לייצר אב-טיפוס מלא החל משלב איפיון המסכים, ועד תוצר ראוי לצורך בדיקת שימושיות. נלמד את התוכנה מהבסיס, תוך סקירה של הווידג’טים הנפוצים בה, ובניית ממשק למובייל ודסקטופ. נתרגל גם מעבר אוטונומי, יצירת אינפוגרפיקות, בחירה ושימוש בצבעים, תמונות ופלטות צבעים.
פרויקט גמר
כרטיס הביקור שלכם לתעשייה – במהלך הלימודים תתחילו ביישום בפועל של כל נושאי הלימוד לכדי פרויקט גמר. תתחילו משלב איפיון המוצר מהבסיס (רעיון, מחקר, תכנון המידע) ועד הכנת העיצוב והפרוטוטייפ הסופי. המפגש האחרון יהווה במה להצגת העבודות האישיות שלכם.
קהל יעד
- מעצבים גרפיים ומעצבי מוצר המעוניינים להתמחות באפיון UX
- בוגרי בתי ספר לעיצוב שלא למדו אפיון ממשקים וחוויית משתמש
- מנהלי מוצר ואנשים העוסקים בתחומי הדיגיטל אשר מעוניינים להתמחות באפיון UX
דרישות קדם
- שליטה בשפה האנגלית – קריאה וכתיבה חובה
- היכרות בסיסית/ רקע קודם בתחומי הדיגיטל, ניהול מוצר, עיצוב וכדומה
- רקע לימודי קודם מתחומי העיצוב, התקשורת הדיגיטלית וכדומה – יתרון
מתכונת הקורס
13 מפגשים, בני 4 ש"א
סה"כ 52 ש"א
הקורס מתבצע באמצעות חשיפה מבית מערך לימודי החוץ- האוניברסיטה הפתוחה
חשיפה בית הספר לאומנויות התקשורת והדיגיטל הוקם לפני כ-30 שנים כחלק ממערך לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה ונחשב למוביל ופורץ דרך בהכשרת אנשי מקצוע לעמידה בדרישות התעשייה המשתנה.
בית הספר חשיפה מעדכן את תכני הלימודים מידי שנה, כך שהסטודנטים לומדים את התכנים הכי פרקטיים בצורה הכי אפקטיבית!
במסגרת תוכניות הלימודים והקורסים המגוונים, הסטודנטים לומדים לפתח חשיבה ביקורתית, לחולל רעיונות, ליזום וליישם בפועל את כל המיומנויות החדשות שרכשו במהלך הלימודים.
תוכניות הלימודים הייחודיות ניתנות ברמה אקדמית גבוהה ובהנחיית מיטב המרצים.
לפרטים והרשמה
להרשמה לחצ/י על הכפתור בדיקת זכאות ורישום או לפנות למוקד ההשכלה של ההסתדרות בטלפון: 2383* שלוחה 3.