אודות הקורס
מיועד להקנות ללומדים את הכלים העכשוויים המשמשים את אנשי השיווק, מנהלי דיגיטלי ומנהלי המדיה החברתית בכל חברה או עסק, תוך מבט רחב ומעמיק – לשם ניהול ערוצי המדיה השונים, ולצורך קידום אישי וקידום העסקים.
תכנית הלימודים כוללת התנסות מעשית במעבדת התקשורת של בית-הספר חשיפה ותרגול של הפונקציות והכלים הרלבנטיים בהקמת קמפינים, ביצוע ואופטימיזציה הלכה למעשה, וכן ניהול אפקטיבי של המותג/העסק ברשת החברתית לאורך מחזור חייו. בסיום הלימודים פתוחה בפניך האפשרות להשתלב בשוק העבודה!
למשתתפים שיסיימו את הקורס תינתן תעודת השתתפות מטעם
חשיפה – בית הספר לאומנויות התקשורת והדיגיטל, האוניברסיטה הפתוחה
נושאי לימוד
מבוא לשיווק דיגיטלי
• סקירת המדיה הדיגיטלית: Facebook, Google, Instagram, YouTube
• מושגי יסוד: CPM, CPC, CPL, CPA יחס CTR ועוד
• היכרות עם המשפך השיווקי
• יתרונות השיווק הדיגיטלי
• מהי אוטומציה וכיצד היא מסייעת לקידום יעיל של קמפיינים?
כלים בבניית אסטרטגיה שיווקית לדיגיטל
• שלבים בתהליך התכנון האסטרטגי
• ניתוח הזדמנויות ואיומים בסביבה התחרותית ובסביבת השוק – SWOT
• בחירת קהל המטרה – פילוח
• סוגיות בהתנהגות הקנייה של הצרכן
• בניית אסטרטגיית בידול, מיצוב ומיתוג
כלים לקידום במנועי חיפוש – SEO
• יסודות בקידום אורגני (SEO)
• מדוע חשוב להיות ממוקם גבוה במנועי חיפוש, עדכוני אלגוריתם
• גורמים המשפיעים על המיקום (On/Off Page Factors)
פרסום ושיווק ב- Google SEM קידום ממומן
• היכרות עם רשת הפרסום ויכולותיה
• כלים למחקר מילים דוגמת Keyword Planner
• בניית עמוד נחיתה מותאם לקליטת התעבורה ( Traffic)
• יסודות בקידום ממומן
• הקמת קמפיין וקידום במנועי חיפוש – PPC
• אופטימזציה ובקרה
• מערכות הגשה, GDN ופרסום פרוגרמטי
• תרגול והתנסות מעשית במעבדה
כלי מדידה – Google Analytics
• Google Analytics חלק א – יסודות ניתוח דיגיטלי ועקרונות מדידה מול מטרות עסקיות (שימוש בדוחות זמן אמת, קהלים)
• Google Analytics חלק ב – דוחות התנהגות והמרה. הגדרת מטרות Goals
• התנסות מעשית ב- Google Analytics
התוכן השיווקי הדיגיטלי – כתיבה אפקטיבית, קריאטיב ותוכן מסחרי לדיגיטל
• המסר והקונספט
• לכתוב בשפת המותג: המותג ככלי עבודה בשירות התוכן העסקי
• עבודה עם הבריף הקריאטיבי
• מדיה – איפיון זירה, חלקי הטקסט והתאמתם לזירות פעולה שונות
• יצירת שיח במדיה החברתית, ניהול דיון והפעלת קהילה
• תוכן חוצה זירות ומדיום
• התרגול והתנסות מעשית
פייסבוק – ניהול תוכן אורגני וממומן
• Facebook לעסקים: פתיחת עמוד, קריאה נכונה של insights, הגדרת בעלי תפקידים בעמוד, הטמעת פיקסל
• פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם: הכרת פונקציות המטרה השונות וכיצד נפעל בכל אחת מהן
• הקמת קמפיין Hands on, ביצוע A/B testing ואופטימיזציה
• קהלי מטרה מותאמים אישית ורימרקטינג
Instagram and TikTok
• היכרות עם הפלטפורמה, מונחי יסוד ומקרי בוחן מעניינים
• כללים בהפקת תוכן ושימוש נכון בהאשטגים #
• צילום מוכר: כללי יסוד וטיפים לצילום נכון יותר בסמארטפון
• אפליקציות תומכות ומומלצות לשילוב בהפקת תוכן לפלטפורמה
אימייל מרקטינג – ניהול מועדון לקוחות
• איך להשתמש במיילים ככלי שיווקי
• הקמת מאגר לקוחות –איך בונים רשימות תפוצה
• בניית דפי נחיתה
קהל יעד
- לאנשי שיווק, מנהלי פרסום בארגונים וחברות
- למעוניינים ברכישת מקצוע בתחום השיווק בערוצי המדיה החברתית
- לבעלי עסקים המעוניינים בהזנקה ובקידום של העסק בערוצי המדיה החברתית
- ליזמים בתחום הדיגיטל
דרישות קדם
אוריינטציה טכנולוגית – שליטה טובה ביישומי מחשב ואינטרנט
שליטה טובה באנגלית
מתכונת הקורס
120 ש"א, 24 מפגשים פרונטליים/מקוונים
הקורס מתבצע באמצעות חשיפה מבית מערך לימודי החוץ- האוניברסיטה הפתוחה
חשיפה בית הספר לאומנויות התקשורת והדיגיטל הוקם לפני כ- 30 שנים כחלק ממערך לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה ונחשב למוביל ופורץ דרך בהכשרת אנשי מקצוע לעמידה בדרישות התעשייה המשתנה.
בית הספר חשיפה מעדכן את תכני הלימודים מידי שנה, כך שהסטודנטים לומדים את התכנים הכי פרקטיים בצורה הכי אפקטיבית!
במסגרת תוכניות הלימודים והקורסים המגוונים, הסטודנטים לומדים לפתח חשיבה ביקורתית, לחולל רעיונות, ליזום וליישם בפועל את כל המיומנויות החדשות שרכשו במהלך הלימודים.
תוכניות הלימודים הייחודיות ניתנות ברמה אקדמית גבוהה ובהנחיית מיטב המרצים.
לפרטים והרשמה
להרשמה לחצ/י על הכפתור בדיקת זכאות ורישום או לפנות למוקד ההשכלה של ההסתדרות בטלפון: 2383* שלוחה 3.